29 Temmuz 2010 Perşembe

m~a~k~a~r~n~a Şakağa Sıkma Başlamışsa...

Şakağa Sıkma Başlamışsa...
Bülent ESİNOĞLU
Büyük Ortadoğu Projesinin gereği olarak yürütülen Ergenekon Tertibinin
başlamasından bu yana birçok intiharlar oldu.
İki yıl içinde yedi subay intihar etti. Bunların çoğu albay ve yarbay
rütbesindeydi. Komutanları ile birlikte görevlerini yapıyorlardı.
Görevine kendini vermiş subaylar, komutanlarının verdikleri emirleri
düşünmeden yerine getirdikleri bir sırada, karşılarına soruşturmalar,
gözaltılar ve hapisler çıktı.
Bir nevi PKK'nın yargılamasına tabi tutuluyorlardı. Yaptıkları
görevlerden ötürü yargılanıyorlardı.
Bazı subaylar bu durumu kaldırabilecek gücü kendinde bulamadı.
Şakağına silahı dayadı ve kendi canına kıydı.
İnanıyorum ki, kendi canına kıyanlar, görevini son derece ciddiye
alan, görevi ile bütünleşmiş kişilerdi. Aman sende demeyen, işe ve
göreve sarılan kişilerdi.
İnsan kendi canına kolay kolay kıyamaz. Demek ki duygusal birikim
hangi noktaya çıkıyor.
Bu onurlu birikim bu günlerde intiharlar ile sonuçlanıyor. Ya yarın?
Ordu ve onun subayları üzerinde yoğunlaşan bu baskılar, hep intiharlar
ile sonuçlanmayacağı aşikar.
Zillete katlanmanın bir sınırı vardır.
Belki, bu otuz Ağustos, şu veya bu şekilde atlatılacaktır.
Ama ben öyle tahmin ediyorum ki, bir kez daha böyle toplu
tutuklamalara gidilirse, onurlu insanların hemen teslim olacağını
varsaymak, yanılmak olur.
Hele hele, komutanlarının kendilerine sahip çıkmayacağı duygusu ile
yatar kalkarlarsa, artık kendi sorunlarını kendilerinin çözmesi
gerektiği kanaatine varırlarsa...
Bu gün şakağına sıkanlar, yarın kendisine bu durumu reva görenlerin
şakağına sıkabilir.
Şakağına sıkabilecek olanların, artık her türlü riski göze alabilen
olduğunu düşünmek gerek.
Siyasi iktidar, Amerika'nın dediklerini yaparak ebediyen iktidarda
kalacağını sanıyor.
Ordu içinde çıkacak bir direncin, on tane AKP'yi ortadan kaldıracağını
bilmiyorlar mı?
Akıllarını başlarına almazlarsa, etnik ve siyasi anarşiye bir de
askeri anarşi ekleyecekler.
29.7.2010, bulentesinoglu@gmail.com

--
BENiM MANEVi MiRASIM BiLiM VE AKILDIR!

"Ben, Manevi Miras olarak hiçbir Ayet, hiçbir Dogma,
hiçbir Donmuş ve kalıplaşmış Kural bırakmıyorum.
Benim Manevi Mirasım Bilim ve Akıldır...

Zaman süratle ilerliyor, Milletlerin, Toplumların,
Kişilerin Mutluluk ve Mutsuzluk anlayışları bile değişiyor.
Böyle bir Dünyada, asla değişmeyecek Hükümler getirdiğini
iddia etmek, Aklın ve İlmin gelişimini inkar etmek olur...

Benim Türk Milleti için yapmak istediklerim
ve Başarmaya çalıştıklarım ortadadır.
Benden sonra Beni benimsemek isteyenler,
bu temel eksen üzerinde Akıl ve İlmin rehberliğini
kabul ederlerse, Manevi mirasçılarım olurlar."

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

Grup mail adresi: MAKARNA@googlegroups.com
Grup yöneticisi : makarna+owner@googlegroups.com
Grup anasayfa : http://groups.google.com/group/MAKARNA

Blog Arşivi