7 Temmuz 2010 Çarşamba

m~a~k~a~r~n~a biliyor muydunuz?..



Müslümanlar "Amin" diyor.
Hıristiyanlar ise  "Amen" der.
Buradan anlaşılıyor ki Yahudilerin "Amen" kelimesi değişerek Arapçaya "Amin" olarak geçmiş.

Yahudiler de bu deyişi bir zamanlar tutsak oldukları Mısır'da öğrenmişler.

Mısır Firavunu Amenhotep I (MÖ. 1526-1506) yapılan her duanın sonunda kendi adının anılmasını, "Amen" denilmesini emretmişti. Yani "Amen" kelimesi eski Mısır dili olan Koptça. Amenhotep'in anlamı ise "Amon memnun oldu" anlamına geliyor.

İşte Yahudiler de o zamanki Mısır geleneğine uyarak böyle söylemeye başladılar.

Anlaşıldığı kadarı ile Yahudileri Mısır'dan çıkaran Hz. Musa bu
geleneğe dokunmamış ve bu gelenek Yahudiliğe, Hıristiyanlığa ve
Müslümanlığa iyice kök salmış.

Gariptir ki, gerek Tevrat gerekse Kur'an'da Firavunlar en nefret
edilen kişiler olarak tanıtılmakta iken hem Yahudi ve Hıristiyanlar
hem de Müslümanlar günde birçok kere Firavunun adını anmakta ve bunu kendi dinleri ile ilgili bir deyiş sanmaktadırlar.

--
BENiM MANEVi MiRASIM BiLiM VE AKILDIR!
 
"Ben, Manevi Miras olarak hiçbir Ayet, hiçbir Dogma,
hiçbir Donmuş ve kalıplaşmış Kural bırakmıyorum.
Benim Manevi Mirasım Bilim ve Akıldır...
 
Zaman süratle ilerliyor, Milletlerin, Toplumların,
Kişilerin Mutluluk ve Mutsuzluk anlayışları bile değişiyor.
Böyle bir Dünyada, asla değişmeyecek Hükümler getirdiğini
iddia etmek, Aklın ve İlmin gelişimini inkar etmek olur...
 
Benim Türk Milleti için yapmak istediklerim
ve Başarmaya çalıştıklarım ortadadır.
Benden sonra Beni benimsemek isteyenler,
bu temel eksen üzerinde Akıl ve İlmin rehberliğini
kabul ederlerse, Manevi mirasçılarım olurlar."
 
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
 
Grup mail adresi: MAKARNA@googlegroups.com
Grup yöneticisi : makarna+owner@googlegroups.com
Grup anasayfa : http://groups.google.com/group/MAKARNA

Blog Arşivi