24 Temmuz 2010 Cumartesi

m~a~k~a~r~n~a Arkalarında, Amerika da olsa...

Arkalarında Amerika da Olsa, Buna Güçleri Yetmez
Bülent ESİNOĞLU
II. Mahmut(1826) döneminden beri edindiğimiz kötü bir alışkanlık var.
Yabancılar akıl verir biz yaparız.
Ordunun modernize edilmesi adına Osmanlı'nın kendi ordusunu nasıl
kılıçtan geçirdiğini, 26 bin Yeniçerinin nasıl katledildiğini tarihten
biliyoruz.
Günümüze gelirsek.
Dün, Balyoz Tertibinden 102 Asker için yakalama emri çıkarıldı. Sakın
ha kimse demesin ki, bu mahkeme tebligatıdır. Hukuk ne diyorsa o olur.
Geçin bunları, aptal kandırmak için söylenmiş sözlerdir.
Siyasi iktidar talimat veriyor, daha doğrusu Amerika söylüyor
tertipler yapılıyor. Arkasından tutuklamalar geliyor.
Yani Amerikan'ca söylersek, Milli Kuvvetler dolaylı olarak (indirect
control)
Amerika'nın denetimine tabi hale getirilmeye çalışılıyor. Çünkü tayin
ve terfileri etkileyen tertipler, sonucunda Kemalist ve yurtseverler
yerine, Batının çıkarlarını daha fazla hesaba alacak komutanların
tayinleri sağlanmış olacaktır.
Askeri şura öncesinde, böyle bir iş yapılmış olmasını birinci amacı
budur.
Ancak, sanıldığı kadar bu amaç ile de sınırlı değildir. Bu
yargılamaların sonuçları şunlar olacaktır.
1-Bundan sonra, Askeri Şura'da Genel Kurmay'ın bir etkinliği
olamayacaktır.
2-Ordu içindeki düzenli mekanizmayı, yani düzenli hakkaniyetli bir
tayin terfi sistemini bozarak, üst rütbeli generalleri birbirlerine
düşürerek ordu içinde kaos yaratmak. Hükümet yanlısı veya karşıtı
olarak orduyu ikiye bölmek.
3-16 Aralık 2010 tarihine duruşma günü vererek, hukukta benim,
istediğime cezayı da ben veririm, ceza usul kanunu da neymiş verilecek
bir karar varsa onu sadece iktidar olarak ben veririm demektir. Bir
anlamda da hukuk tartışmalarına da son vermektir. Hukuksa hukuk da
benim meydan okuması yapılmaktadır.
4- Geride kalan terfi bekleyen subayları da korkutmak ve
etkisizleştirmektir.
5- Referandumda da halka şu mesaj verilmiştir. Ben güçlüyüm beni
desteklemezseniz, benden yana bir tavır koymazsanız ileri de size
menfaat alanlarında yer olmaz. Yani halkın güce tapınma, güçlüden yana
olma duygusunu kendi yararına işletmek.
Son söyleyeceğimi zaten başta söylemiştim.
Amerika da arkalarında olsa, yukarıda amaçladıkları sonuçlara
ulaşamayacaklardır. Nereden biliyorsunuz derseniz, kanunsuzluk eninde
sonunda o kanunsuzluğu yapanı vurur.
24.7.2010, bulentesinoglu@gmail.com

--
BENiM MANEVi MiRASIM BiLiM VE AKILDIR!

"Ben, Manevi Miras olarak hiçbir Ayet, hiçbir Dogma,
hiçbir Donmuş ve kalıplaşmış Kural bırakmıyorum.
Benim Manevi Mirasım Bilim ve Akıldır...

Zaman süratle ilerliyor, Milletlerin, Toplumların,
Kişilerin Mutluluk ve Mutsuzluk anlayışları bile değişiyor.
Böyle bir Dünyada, asla değişmeyecek Hükümler getirdiğini
iddia etmek, Aklın ve İlmin gelişimini inkar etmek olur...

Benim Türk Milleti için yapmak istediklerim
ve Başarmaya çalıştıklarım ortadadır.
Benden sonra Beni benimsemek isteyenler,
bu temel eksen üzerinde Akıl ve İlmin rehberliğini
kabul ederlerse, Manevi mirasçılarım olurlar."

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

Grup mail adresi: MAKARNA@googlegroups.com
Grup yöneticisi : makarna+owner@googlegroups.com
Grup anasayfa : http://groups.google.com/group/MAKARNA

Blog Arşivi