26 Temmuz 2010 Pazartesi

m~a~k~a~r~n~a **** NE HUKUKU,,,,?


---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
Kimden: y,,,,,,,,,,a,,,,,,,,,,,@hotmail.com>
: **************** NE HUKUKU*******************?

HUKUK… ADALET ….. ANLAMAK…

            UYGULAMAK

 

 

Ben akıllı değilim.

Zaman, zamanda kendime sen “delisin oğlum” derim.

Sanırım birazda haklıyım.

Bende; vurdum duymaz olabilir, herkesin görmediğini bende görmemezlik den gelebilirdim.

Yapamıyorum, yapamıyorum sanki bütün aksaklıklar gelip gözüme batıyor.

Hâkimler kaç gün çalışıyor diye yazdım, hakarete uğradım.

Ama yinede doğruyu, gözüme batanları yazacağım.

Bunca yıl deli oldum, bundan sonra akıllı olsam ne yazar!

İşin adalete ve hukuka kalmasın git gel, git gel aylarca hatta senelerce uğraşır durursun.

Ne demişti şair: “Bu dava babamdan kaldı hâkim bey.”

Sonunda bir karar verilir ama ne geçen zamanı, nede yaptığın harcamalar geri gelmez.

Davayı kazansan da memnun olmazsın. Manevi kaybını hiçbir karar telafi etmez.

Davayı açarsın mahkemeye günlerce, aylarca mahkeme devam eder. Aylarca mahkemeye gidersin, şahit ister gün atar.

Dava günü gidersin şahitler dinlenir, hâkim yine gün atar.

Aylarca gider gelir beklersin.

Hâlbuki olay arta da açık ve nettir.

Neden bir iki oturumda karar verilmez, anlamak mümkün değil. Evet, basit bir davada bile üç dört duruşma verirsen elbette dosyalar çoğalır.

Kararlar gecikir.

Davalar yıllarca sürer hat ta, İki yıl, üç yıl, beş yıl sürerde sürer.

Hâlbuki dava açıldığında hâkimin dosyayı açıp göz ucuyla da incelemesi ile %80 dosyanın ne olduğunu anlaması gerekir. Dosyayı açarken sunulan deliler ve dosyayı incelediğinde ise, normal bir hâkim bilgi sahibi olur ve en fazla 3 duruşmada neticeye gidilmesi gerekir.

MANTIK BUNU GEREKTİRİYOR…………….

Bu süreç 15 günden en fazla 45 gün etmesi gerekir.

Benim anlamadığım olay. Üniversite bitirmiş bir insanın birde mesleki olarak eğitim yapan bir şahsın okuduğunu anlamaması mümkün değil!!!

Zekâ seviyesi normalin üstündeki bir insanlar topluluğunun, adalet dağıtması gerekirken adaletsizlik yaratmasının sebepleri olsa gerek.

KİKMETİ NE İSE……………..

Ülkede bu şekilde bir adaletsizlik ortamı kendiliğin den doğuyor ve yığılan dosyaların altında kalan hâkimler oluyor.

Dışarıdan bu şekilde görülmek de, içerdeki işler de elbette farklıdır.

Dosalar birikiyor!

Günler ayrılıyor!

Mahkeme salonları tıklım, tıklım!

Ceza evleri tıklım, tıklım suçluda yatıyor, zanlıda yatıyor. Suçsuzda yatıyor…

HATALI OLAN BİRŞEYLER YOK MU…………?

Bir çelişki yok mu?

Allah aşkına yanlış olan bir şeyler yok mu?

Bunun neresinde hukuk?

Bunun neresinde adalet?

Bunun meresinde akıl ve mantık ararsınız!

Bu tür uygulamaları, anlamak mümkün mü?

Nu nasıl bir yorum?

Kanunlar neden bu kadar farklı ve herkese göre farklı uygulanır?

BUNLARI DÜŞÜNEN YOKMU………….?

Cumali Özcan



Windows Live: Arkadaşlarınız size e-posta gönderdiklerinde Flickr, Twitter ve Digg güncellemelerinizi öğrenirler.

--
BENiM MANEVi MiRASIM BiLiM VE AKILDIR!
 
"Ben, Manevi Miras olarak hiçbir Ayet, hiçbir Dogma,
hiçbir Donmuş ve kalıplaşmış Kural bırakmıyorum.
Benim Manevi Mirasım Bilim ve Akıldır...
 
Zaman süratle ilerliyor, Milletlerin, Toplumların,
Kişilerin Mutluluk ve Mutsuzluk anlayışları bile değişiyor.
Böyle bir Dünyada, asla değişmeyecek Hükümler getirdiğini
iddia etmek, Aklın ve İlmin gelişimini inkar etmek olur...
 
Benim Türk Milleti için yapmak istediklerim
ve Başarmaya çalıştıklarım ortadadır.
Benden sonra Beni benimsemek isteyenler,
bu temel eksen üzerinde Akıl ve İlmin rehberliğini
kabul ederlerse, Manevi mirasçılarım olurlar."
 
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
 
Grup mail adresi: MAKARNA@googlegroups.com
Grup yöneticisi : makarna+owner@googlegroups.com
Grup anasayfa : http://groups.google.com/group/MAKARNA

Blog Arşivi