20 Temmuz 2010 Salı

m~a~k~a~r~n~a Haber Liberia'dan...

Haber Liberia'dan...
Bülent ESİNOĞLU
Haberi Rusya'da yayınlanan gazeteden okudum.
Oldukça şaşırdım.
Ben sanıyordum ki, bu tip CIA provokasyonlarını Amerika küçük ve orta
boy devletlere karşı uyguluyor.
Olay Liberia'da geçiyor.
Önce Liberia ile ilgili küçük bilgi verelim. Bizde Libya ile
karıştırılıyor. Liberia Atlantik kıyısında, Ekvator paralelinde, dört
milyon nüfusu olan bir devlet. 1947'ye kadar bir Amerikan kolonisidir.
Pravda'nın yazdığına göre, bir Rus uyruklu pilot Liberia'da
çalışmaya gidiyor. Kostantin Yareşenko pilotluk yaparken, Liberia'da
CIA ajanlarınca tutuklanıp, Amerika'ya götürülüyor. Kendisi ile
beraber altı kişiye Amerika'da işkence yapılıyor. Suçlamanın şekli
kokain kaçakçılığıdır.
Buraya kadar her şeyi normal kabul etsek bile Liberia devleti nerede?
İsrail'in Entebbe Hava alanı baskını desen anlarım. Baskın basanındır.
CIA denenmiş, sınanmış, kesin sonuç alınmış provokasyonları sistematik
bir şekilde ve zamanlamasına da dikkat ederek uyguluyor.
Rusya ile Amerika arasındaki iyi ilişkilerin cereyan ettiği bir
dönemde, üstelik Rusya Devlet Başkanı Medyedev'in Washington ziyareti
sırasında gerçekleşti. Bizim gazeteler, Amerika'nın penceresinden
bakarak yorumlar verdiler.
Casusluk suçlamaları Rusya'yı bunaltı.
O tartışmalarda soru şu idi. Neden bu skandalı Medvedev'in Washington
ziyareti sırasına denk getirmişlerdi? Neden bir hafta önce veya bir
hafta sonra casusluk olayı açıklanmamıştı?
Bundan sonrası tabi ki yoruma kalıyor. Yorumların bir kısmında,
Medvedev'in Obama ile masaya oturduğunda, skandalın baskısı ile
görüşmeleri gerçekleştirecek olmasıdır.
Tekrar Liberia'ya dönersek, Rusya kendi vatandaşının başka bir dünya
devletinde, CIA tarafından tutuklanmasına nasıl cevap verir bilemem.
Ama şunu iyi biliyorum ki, CIA bu işleri işbirlikçi yöneticilerin
yardımı ile elli yıldır, Türkiye'de kolaylıkla uygulamaktadır.
Liberia'daki gibi, kendisi aleyhine çalışanları alıp Amerika'ya
götürmesi gerekmiyor. Silivri'ye göndertebiliyor. Generallerin
terfilerine dolaylı yoldan müdahale edebiliyor.
Yeri gelmişken hatırlatayım. İran'a sıkılaştırılmış ambargo
uygulamalarının medyaya renk ve biçim değiştirerek yansımalarını
göreceğiz. Hatta başladı bile.
İran Devrim Muhafızlarının Uğur Mumcu'yu katlettiği tertibini yeniden
ısıtıp önümüze koyacaklar. İran'ın laik olmadığını, kadın haklarını,
kültür bağlamında işleyip duracaklar. Kim bilir, hangi provokasyon
çeşitlerinin medya versiyonlarına şahit olacağız.
Çoğu CIA haberlerini de gerçek bir haber gibi yutacağız.
20.7.2010, bulentesinoglu@gmail.com

--
BENiM MANEVi MiRASIM BiLiM VE AKILDIR!

"Ben, Manevi Miras olarak hiçbir Ayet, hiçbir Dogma,
hiçbir Donmuş ve kalıplaşmış Kural bırakmıyorum.
Benim Manevi Mirasım Bilim ve Akıldır...

Zaman süratle ilerliyor, Milletlerin, Toplumların,
Kişilerin Mutluluk ve Mutsuzluk anlayışları bile değişiyor.
Böyle bir Dünyada, asla değişmeyecek Hükümler getirdiğini
iddia etmek, Aklın ve İlmin gelişimini inkar etmek olur...

Benim Türk Milleti için yapmak istediklerim
ve Başarmaya çalıştıklarım ortadadır.
Benden sonra Beni benimsemek isteyenler,
bu temel eksen üzerinde Akıl ve İlmin rehberliğini
kabul ederlerse, Manevi mirasçılarım olurlar."

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

Grup mail adresi: MAKARNA@googlegroups.com
Grup yöneticisi : makarna+owner@googlegroups.com
Grup anasayfa : http://groups.google.com/group/MAKARNA

Blog Arşivi