13 Temmuz 2010 Salı

[cadilarmekani], Engellilerin MEB Protestosu

Engellilerin MEB Protestosu
Milli Eğitim Bakanlığı Önünde Engelli Çocuklar ve Aileleri Eylem Yaptı.

Ankara'ya çeşitli illerden aileleriyle birlikte gelen engelli öğrenciler, "Engelli öğrencilere örgün eğitim verilmesine imkan sağlayan yasa tasarısının çıkması" için eylem yaptı. 

Milli Eğitim Bakanlığı önünde toplanan AdanaMersinErzurum,KahramanmaraşTokatKayseriNevşehirİzmirEskişehirÇorlu, İzmit ve İstanbul'dan gelen yaklaşık 500 kişilik grup, "Eğitim hakkımız engellenemez", "Biz buradayız bakan nerede", "Engellilere parasız eğitim", "Bakan ana, okul bizim için çok mu lüks", "Biz de eğitimi hak ediyoruz", "Okumak, anlamak, yaşamak istiyoruz", şeklinde dövizler taşıyarak çeşitli sloganlar attı. 

Özel Özel Eğitim Okulları Birliği Derneği Basın Sözcüsü Didem Atmaca, yaptığı basın açıklamasında, "Örgün Eğitim Yasası"nın biran önce çıkması talebiyle Ankara'ya geldiklerini söyledi. Atmaca, bu yasanın içeriğinin okul eğitimi gereken engelli çocukların tam gün eğitim alması ile ilgili olduğunu belirterek, konuyla ilgili olarak Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu'dan talep ettikleri randevuya cevap verilmediğini öne sürdü. Taleplerini dile getirmek için Türkiye'nin çeşitli illerinden velilerle yeniden Bakanlık önüne geldiklerini belirten Atmaca, yasanın yasalaşıp yasalaşmadığı konusunda bir cevap beklediklerini söyledi. Bu yasanın çıkmaması halinde okulların kapanabileceğini de belirten Didem Atmaca, "Örgün eğitim sabah saat 09.00'dan öğleden sonra saat 15.00'a kadar veriliyor. Engelli çocukların da bu şekilde tam gün eğitim almalarını istiyoruz. Şu anda engelli öğrencilere haftada 2 gün rehabilitasyon eğitimi veriliyor. Yasanın çıkmasıyla bu öğrenciler örgün eğitime dahil edilebilecek. Amacımız herhangi bir olumsuzluk yaşatmak değil. Bize sadece bu konuda bir cevap verilsin. Ancak o şekilde eylemimizi sonlandıracağız" şeklinde konuştu. 

Eyleme katılan bazı engelli öğrenci velileri de, "Biz de normal bir vatandaşız, çocuklarımız da normal çocuklar. Onlar da okumak istiyor. Özürlü ailelerin halinden kimse anlamıyor. Özürlü ailelerini dinlesinler, Engelli ailelere olmadık umutlar veriliyor. Biz öldükten sonra onların hayatlarını sürdürmelerini istiyoruz" diyerek tepki gösterdi. 

Eylem sırasında bazı velilerin ve çocukların aşırı sıcak havadan fenalaştığı görüldü. 

Aileler, bakanlık önünde alınan 2 saatlik eylemi sürdüreceklerini belirtirken, polis yetkilileri kendilerine müdahale etmek durumunda kalacaklarını söyledi. Dernek yetkileriyle aileleri ikna eden polis yetkilileri eylemcileri Abdi İpekçi Parkı'na yönlendirdi. Çocuklar otobüslerle veliler ise yürüyerek Abdi İpekçi Parkı'na geçti. Veliler, yasa tasarısının yasalaşmasına kadar burada oturma eylemlerini sürdüreceklerini açıkladı.

Bu arada eylem sürdüğü sırada, Bakanlık binası önüne gelen MEB Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürü Mehmet Küçük, bazı velilerle görüştü.


"Seni diğerlerinden farksız yapmaya''
bütün gücüyle çalışan bir dünyada
kendin olarak kalabilmek
dünyanın en zor savaşını vermek demektir.
Bu savaş başladı mı, artık hiç bitmez"

--
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "Cadıların Mekanı - İnternetkadin.com" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu gruba kayıt göndermek için cadilarmekani@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu gruba olan aboneliğinizi iptal etmek için cadilarmekani+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Diğer seçenekler için http://groups.google.com/group/cadilarmekani?hl=tr adresinden grubu ziyaret edin.

Blog Arşivi