30 Nisan 2010 Cuma

m~a~k~a~r~n~a Bize Ermenileri kurtaran Türkleri anlatın... Bekir Coşkun

---------- Forwarded message ----------
From: Yıldırım Alkan <yildirimal...@gmail.com>
Date: 29 Nisan, 22:48
Subject: {Can Dostum} Bize Ermenileri kurtaran Türkleri anlatın...
Bekir Coşkun
To: Can Dostum


Bize Ermenileri kurtaran Türkleri anlatın... Bekir
Coşkun<http://www.ilk-kursun.com/konu/haberturk/bekir-coskun/>29
Nisan 2010

TÜLMEN'de bağların içindeki eve, kendi eliyle bir küçük kubbe hamam
yapmıştı, duvarları kerpiç, tabanı tarla taşı döşeli.

İki kişi zor sığardı içine...

Tepesindeki küçük ışık deliğine kırık bir pencere camı koymuştu
anneannemiz...

Ermeni anneannemiz...

Dedem, tehcir sırasında onu Fırat Havzası'nda bulup getirmiş,saklamış
ve
gerçek anneannemiz öldüğünden onunla evlenmişti.

Sarı saçları, yaşlanmış ama güzel çakır gözleri ile tüm ailenin
"annesi"
olmuştu.

Babam, dayım, amcalarım ona saygı gösterirler, o odaya girdiğinde
ayağa
kalkarlardı.

Gerçek adını hiç bilmedik... Bizim dilimizde adı ise; bir sevginin,
saygının,
güvenin adıydı:

"Ümmühan nene..." Bizi küçük hamamında yıkamak istediğinde Hasan
(ressam Hasan
Rastgeldi) ile bağlara doğru çırılçıplak kaçardık...

Babalarımızı çok sevdiği için "İtin oğulları..." diye bizi kovalar,
yakalar ve
o küçük hamama sokardı...

Sevgili Zülfü Livaneli dünkü yazısında ABD Başkanı Obama'nın
onuşmasını
hatırlatıp "Ermenileri kurtaran Türklerden" söz ediyordu.

Bence onları ABD Başkanı'ndan dolayı hatırlamamız gerekmiyordu...

Keşke biz hatırlasaydık...

Çünkü onlar; bir acı çığlığın suskun anıydı...

Vicdanın temiz tarafı...

Elin, yumulmamış parmakları...

Ayağın suça gitmeyen teki...

Yüzün ak yanı...

Yumruğun kendi dizine vuranı...

Yüreğin sızlayanı...

Merhametin cesur olanı...

Ermenileri kurtaran Türklerdi onlar...

El gördü de biz göremedik...

Bence bulun onları, ben de boyunlarına sarılıp teşekkür etmek isterim,
Ermeni anneannem adına...
==================
Sevgi ile kalın.
Yıldırım Alkanhttp://yildirimalkan.ile.biz
==================

--
"Cömertlik ve yardım etmede "Akarsu" gibi ol,
Şefkat ve merhamette "Güneş" gibi ol,
Başkalarının kusurunu örtmede "Gece" gibi ol,
Hiddet ve asabiyette "Ölü" gibi ol,
Tevazu ve alçakgönüllülükte "Toprak" gibi ol,
Hoşgörülülükte "Deniz" gibi ol,
Ya olduğun gibi görün,
Ya göründüğün gibi ol!"
Mevlana Celaleddin-i Rumi

Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız: Google Grupları "Can
Dostum" grubu.
 Bu gruba posta göndermek için , mail atın :
candostum@googlegroups.com
 Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
candostum-unsubscribe@googlegroups.com
 Daha fazla seçenek için,http://groups.google.com/group/candostum?
hl=tr

adresinde bu grubu ziyaret edin
 http://yildirimalkan.ile.biz

--
BENiM MANEVi MiRASIM BiLiM VE AKILDIR!

"Ben, Manevi Miras olarak hiçbir Ayet, hiçbir Dogma,
hiçbir Donmuş ve kalıplaşmış Kural bırakmıyorum.
Benim Manevi Mirasım Bilim ve Akıldır...

Zaman süratle ilerliyor, Milletlerin, Toplumların,
Kişilerin Mutluluk ve Mutsuzluk anlayışları bile değişiyor.
Böyle bir Dünyada, asla değişmeyecek Hükümler getirdiğini
iddia etmek, Aklın ve İlmin gelişimini inkar etmek olur...

Benim Türk Milleti için yapmak istediklerim
ve Başarmaya çalıştıklarım ortadadır.
Benden sonra Beni benimsemek isteyenler,
bu temel eksen üzerinde Akıl ve İlmin rehberliğini
kabul ederlerse, Manevi mirasçılarım olurlar."

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

Grup mail adresi: MAKARNA@googlegroups.com
Grup yöneticisi : makarna+owner@googlegroups.com
Grup anasayfa : http://groups.google.com/group/MAKARNA

Blog Arşivi