28 Nisan 2010 Çarşamba

m~a~k~a~r~n~a Biz kıymetini bilmiyoruz millet arıyor





http://www.hurriyet.com.tr/dunya/14527137.asp

Sivil toplum örgütleri tarafından organize edilen "Laiklik Yürüyüşü"ne yaklaşık 3 bin kişi katıldı. Mezhep ayrımcılığı yerine laik bir sistem oluşturulmasını isteyen katılımcılar parlamentoya doğru yürüdü, ancak binaya 100 metre kala Lübnan askerleri tarafından durduruldu.

Lübnan'da 18 mezhep bulunuyor. Ülkede, Müslümanlar ve Hristiyanların taraf olduğu, 15 yıl süren ve 20 yıl önce sona eren bir iç savaş çıkmıştı. 

Lübnan'ın 1943 yılında bağımsızlığını kazanmasından bu yana, devlet başkanı her zaman Maruni Hıristiyan, başbakan Sünni, meclis başkanı Şii oldu.

Parlamento ve kabinede ise sandalyeler, Hristiyanlar ve Müslümanlar arasında eşit olarak bölünüyor.

 

 

--
BENiM MANEVi MiRASIM BiLiM VE AKILDIR!
 
"Ben, Manevi Miras olarak hiçbir Ayet, hiçbir Dogma,
hiçbir Donmuş ve kalıplaşmış Kural bırakmıyorum.
Benim Manevi Mirasım Bilim ve Akıldır...
 
Zaman süratle ilerliyor, Milletlerin, Toplumların,
Kişilerin Mutluluk ve Mutsuzluk anlayışları bile değişiyor.
Böyle bir Dünyada, asla değişmeyecek Hükümler getirdiğini
iddia etmek, Aklın ve İlmin gelişimini inkar etmek olur...
 
Benim Türk Milleti için yapmak istediklerim
ve Başarmaya çalıştıklarım ortadadır.
Benden sonra Beni benimsemek isteyenler,
bu temel eksen üzerinde Akıl ve İlmin rehberliğini
kabul ederlerse, Manevi mirasçılarım olurlar."
 
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
 
Grup mail adresi: MAKARNA@googlegroups.com
Grup yöneticisi : makarna+owner@googlegroups.com
Grup anasayfa : http://groups.google.com/group/MAKARNA

Blog Arşivi