28 Haziran 2010 Pazartesi

m~a~k~a~r~n~a Fwd: Emailing: imam hatip ders çizelge.htm


:


Bazı kimseler  İmam Hatip Liselerinin düz liselerden tek farkının ilave din dersleri olduğunu sanıyorlar.  Oysa İmam Hatip liselerinde, 9. sınıfta düz lise 9. sınıf derslerine genel bir bakışdan sonra 10. , 11.  , ve 12. sınıflarda düz liselerde okunan derslerin okutulmadığı aşağıda görülmektedir.
 
Sevgilerimle
 
Gökçen Başkan

T.C.

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI

DİN ÖĞRETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

ANA SAYFA

Son güncelleştirilme tarihi: 24/05/10.


Din Öğretimi
Personelimiz
Şube Faaliyetleri
İletişim
e-taşınır
Program-Kitaplar  

 

İMAM HATİP LİSESİ HAFTALIK DERS ÇİZELGESİ

 

DERS KATEGO-RİLERİ

DERSLER

9.

SINIF

10.

SINIF

11.

SINIF

12.

SINIF

ORTAK  DERSLER

DİL VE ANLATIM

2

-

-

-

TÜRK EDEBİYATI

3

-

-

-

TARİH

2

-

-

-

T.C. İNKILÂP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK

-

-

2

-

COĞRAFYA

2

-

-

-

MATEMATİK

4

-

-

-

FİZİK

2

-

-

-

KİMYA

2

-

-

-

BİYOLOJİ

2

-

-

-

SAĞLIK BİLGİSİ

2

-

-

-

FELSEFE

-

-

2

-

YABANCI DİL

3

3

-

-

BEDEN EĞİTİMİ

2

-

-

-

MİLLÎ GÜVENLİK BİLGİSİ

-

1

-

 

TRAFİK VE İLK YARDIM

-

-

1

-

 

TOPLAM

26

4

5

-

 

ALAN DERSLERİ

 

KUR’I AN-I KERİM

4

7

6

5

ARAPÇA

5

8

6

6

TEMEL DİNİ BİLGİLER

2

-

-

-

SİYER

 

2

-

-

FIKIH

 

-

2

-

TEFSİR

-

-

-

2

KARŞILAŞTIRMALI DİNLER TARİHİ

-

-

-

2

HADİS

-

-

2

-

İSLAM TARİHİ

-

 

-

2

KELAM

-

-

-

2

HİTABET VE MESLEKİ UYGULAMA

-

-

-

2

DİL VE ANLATIM

-

4

4

4

TÜRK EDEBİYATI

-

4

4

4

SEÇMELİ DERSLER

 

TOPLAM

11

25

24

29

RESİM

-

-

2

2

MÜZİK

-

-

2

2

BEDEN EĞİTİMİ

-

-

2

2

TARİH

-

4

4

-

ÇAĞDAŞ TÜRK VE DÜNYA TARİHİ

-

-

-

4

COĞRAFYA

-

4

4

4

MANTIK

-

-

-

2

PSİKOLOJİ

-

2

-

-

SOSYOLOJİ

-

-

2

-

MATEMATİK

-

4

4

4

GEOMETRİ

-

2

2

2

ANALİTİK GEOMETRİ

-

-

-

2

FİZİK

-

2

2

2

KİMYA

-

2

2

2

BİYOLOJİ

-

2

2

2

DİNÎ MUSİKİ

-

-

2

2

HÜSN-Ü HAT

-

-

2

2

BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ

-

-

-

2

GİRİŞİMCİLİK

-

-

1

-

BİLGİ KURAMI 

-

-

-

1

PROJE HAZIRLAMA

-

-

-

1

Alınabilecek Ders Saati Sayısı

 

-

8

8

8

Rehberlik

 

1

1

1

1

TOPLAM DERS SAATİ

 

38

38

38

38

NOT:

1.Ortak, alan  ve seçmeli derslerde  liselerin öğretim programları ve ders kitapları,

2.Alan derslerinden; 9. sınıf Kur’an-ı Kerim ve Arapça derslerinin yeni programları hazırlanıncaya kadar eski hazırlık sınıflarının mevcut öğretim programları (Yeni ders saatleri esas alınarak zümre öğretmenler kurulunca hazırlanacaktır.)  ve ders kitapları; 10, 11 ve 12. sınıflarda ise sırasıyla mevcut 9, 10 ve 11. sınıf öğretim programları ve ders kitapları,

3.Diğer alan derslerinde de mevcut öğretim programları ve ders kitapları okutulacaktır.

4. Yıl sonu başarı ortalaması ile başarılı sayılamayacak ders Dil ve Anlatım  ile Kur’an-ı  Kerim dersleridir.

5. Öğrenciler talep ettiği takdirde;  11 ve 12. sınıflarda ders bazında seçmeli derslerin saatlerinde azaltma yapılabilir. Bu derslerin programları yeni ders saatlerine göre zümre öğretmenler kurulunca belirlenecektir.


Din Öğretimi | Personelimiz | Şube Faaliyetleri | İletişim | e-taşınır | Program-Kitaplar

 

İncitaşı Sok. MEB Kampüsü F Blok Beşevler / ANKARA

dogm@meb.gov.tr




--
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE

--
BENiM MANEVi MiRASIM BiLiM VE AKILDIR!
 
"Ben, Manevi Miras olarak hiçbir Ayet, hiçbir Dogma,
hiçbir Donmuş ve kalıplaşmış Kural bırakmıyorum.
Benim Manevi Mirasım Bilim ve Akıldır...
 
Zaman süratle ilerliyor, Milletlerin, Toplumların,
Kişilerin Mutluluk ve Mutsuzluk anlayışları bile değişiyor.
Böyle bir Dünyada, asla değişmeyecek Hükümler getirdiğini
iddia etmek, Aklın ve İlmin gelişimini inkar etmek olur...
 
Benim Türk Milleti için yapmak istediklerim
ve Başarmaya çalıştıklarım ortadadır.
Benden sonra Beni benimsemek isteyenler,
bu temel eksen üzerinde Akıl ve İlmin rehberliğini
kabul ederlerse, Manevi mirasçılarım olurlar."
 
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
 
Grup mail adresi: MAKARNA@googlegroups.com
Grup yöneticisi : makarna+owner@googlegroups.com
Grup anasayfa : http://groups.google.com/group/MAKARNA

Blog Arşivi