20 Haziran 2010 Pazar

m~a~k~a~r~n~a Issız ada... :)

Fırtına apansız bastırınca, koca gemi bir anda denizin dibini boyladı.

Adam, issiz bir adanın sahilinde gözlerini açtı.

Ne gelen vardı ne giden...

Ne araç vardı ne gereç...

İstersen muz ve Hindistan cevizi, istemezsen muz ve hindistancevizi...
Hayati boyunca evi dışında beş yıldızlı otellerden başka yere adımını
atmadığından, bir süre ne yapacağını bilemedi...

Sonra dört ay boyunca muz yeyip, hindistan cevizi suyu içti.
Geçmişte kalan o güzel günleri düşünerek gözlerini denize dikip, kendisini
kurtaracak gemiyi beklemeye koyuldu...

Bir gün sahilde uzanmış yatarken, gözünün ucunda bir hareket hissetti.

O da ne ?

Bir sandal ve kürekte o güne dek gör düğü en müthiş kadın.

Son surat geliyor...

İnanamadı... 'Nereden geliyorsun ?' diye haykırdı ve ekledi
'Buraya nasıl geldin?'

'Adanın öteki tarafından...' dedi kadın, 'gemi batınca oraya çıktım.'

'Ne şans, benden başka kimsenin kurtulduğunu sanmıyordum. Kaç kişisiniz ?'

'Başka kimse yok, sadece benim. Sandal da gemiden değil. Gemiden çöp yok...

'Adamın aklı karıştı... 'O halde sandalı nereden buldun?'

'Basit' dedi kadın.

'Adada bulduğum malzemeyle yaptım...

Kürekler sakız ağacı...

Zemini palmiye dallarından ordum, yanlar okaliptüs...'

'Ama, ama bu imkansız, aletlerin yok nasıl becerdin?' dedi adam.

'Pek de sorun olmadı. Öteki tarafta sıra bir alüvyon kaya oluşumu var.
Fırında belli dereceye ısıtılınca islenebilir yumuşaklıkta demir elde ediliyor.
Alet yapmak için kolayca kullandım...
Boşveer bunları. hadi göster, nerede yaşıyorsun ?'

Bön bir ifadeyle orada yaşadığını itiraf etti adam...

Aylardır oracıkta sahi lde yatıp kalktığını...

'Öyleyse bana gel benim yerime...' diyerek kadın küreklere asildi.

Bir kaç dakika sonra küçücük bir iskeleye yanaştılar...

Adam sahile göz atınca az daha sandaldan düşüyordu.

Mavi beyaz boyalı kulübeyle, iskele arasına taş döşeli yürüme yolu bile
yapılmıştı !

Eve girerlerken kadın omuzlarını silkti, 'Pek rahat sayılmaz ama ben yine
de ev diyorum iste...

Otur lütfen, bir şey içer misin ?'

'Hayır, hayır teşekkürler...' dedi adam.

Şaşkınlığını hala üzerinden atamamıştı.

'Daha fazla Hindistan cevizi suyu içemeyeceğim artik... Tahammülüm kalmadı...'

'Hindistan cevizi suyu değil ki... İmbiğim var, Pink Colado'ya ne dersin?'

Adam hayretini gizlemeye çalışarak ikramı kabul etti. Kanepeye oturarak sohbete daldılar.

İkisi de birbirlerinin hayat hikayesini dinledikten sonra kadın, 'üzerime
rahat bir şey giyeceğim' diyerek ayağa kalktı.

'Duş yapıp tras olmak ister misin ? Üst kattaki banyo dolabında jilet var.'

Adam artik olayı sorgulamaktan tamamen vazgeçm işti...

Banyoya girdi, dolapta kemik bir sapın içine sıkıştırılmış oynak mekanizmalı iki deniz kabuğundan
yapılma ustura onu bekliyordu...

'Bu kadın inanılmaz' diye mırıldandı...

'Bakalım bundan sonra ne var

Döndüğünde kadın onu gardenya kokuları içinde, stratejik bölgeleri üzüm
yapraklarıyla örtülü olarak karşıladı...

Sadece uzum yaprakları...

Yanına oturmasını istedi.

Sonra yavaşça sokularak fısıldadı...

'Söy le bana yakışıklı, ikimiz de uzun suredir bu adadayız... Çok yalnız olmalısın, eminim su anda
yapmak için kıvrandığın bir şey var...

Hani burada tek başına geçirdiğin aylar boyunca en çok yapmak istediğin...

Anlıyorsun değil mi ? Ne istersen yapabilirsin....

Gözlerinin içine bakı yordu...

Adam duyduklarına inanamadı...

'Yani...' dedi... 'Buradan e-mailimi kontrol edebilir miyimmm?'


--
BENiM MANEVi MiRASIM BiLiM VE AKILDIR!
 
"Ben, Manevi Miras olarak hiçbir Ayet, hiçbir Dogma,
hiçbir Donmuş ve kalıplaşmış Kural bırakmıyorum.
Benim Manevi Mirasım Bilim ve Akıldır...
 
Zaman süratle ilerliyor, Milletlerin, Toplumların,
Kişilerin Mutluluk ve Mutsuzluk anlayışları bile değişiyor.
Böyle bir Dünyada, asla değişmeyecek Hükümler getirdiğini
iddia etmek, Aklın ve İlmin gelişimini inkar etmek olur...
 
Benim Türk Milleti için yapmak istediklerim
ve Başarmaya çalıştıklarım ortadadır.
Benden sonra Beni benimsemek isteyenler,
bu temel eksen üzerinde Akıl ve İlmin rehberliğini
kabul ederlerse, Manevi mirasçılarım olurlar."
 
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
 
Grup mail adresi: MAKARNA@googlegroups.com
Grup yöneticisi : makarna+owner@googlegroups.com
Grup anasayfa : http://groups.google.com/group/MAKARNA

Blog Arşivi