30 Ocak 2011 Pazar

| makarna | Lavoisier...



Kimya biliminin dehası Lavoisier'nin , asil eğitimi hukuktu ve Paris
Barosu'na kayıtlı avukattı. Bilimsel gözlem ve yorum üzerine yaptığı
konuşmaları ile ünü bütün dünyaya yayılmıştı. Kimya bilimini reddeden
yobazların kafasını gösterip "Bu kelleler hiçbir şeye yaramaz" dediği
için tutuklandı. Ayni gün yargılanıp ölüme mahkum edildi. Lavoisier,
matematikçi Lagrange'i çağırdı. "Kellem giyotinden sepete düştüğünde
gözlerime bak; eğer iki kere kırpıyorsam bil ki, insan kafası
kesildikten sonra bir süre daha beyninin düşünmekte olduğun anlarız."
Lavoisier'nin kafası kesildikten sonra sepete düştü ve gülerek
iki kere gözkırptı.
Matematikçi Lagrange diyor ki, "Lavoisier'nin son saniyedeki
ispat arayışı, bilimselliğin yüzyıllar sürecek meşalesidir. Ama o
yobaz kafalar ufunet üretmek için asırlarca karanlıkta sürünecekler..."




--
BENiM MANEVi MiRASIM BiLiM VE AKILDIR!
 
"Ben, Manevi Miras olarak hiçbir Ayet, hiçbir Dogma,
hiçbir Donmuş ve kalıplaşmış Kural bırakmıyorum.
Benim Manevi Mirasım Bilim ve Akıldır...
 
Zaman süratle ilerliyor, Milletlerin, Toplumların,
Kişilerin Mutluluk ve Mutsuzluk anlayışları bile değişiyor.
Böyle bir Dünyada, asla değişmeyecek Hükümler getirdiğini
iddia etmek, Aklın ve İlmin gelişimini inkar etmek olur...
 
Benim Türk Milleti için yapmak istediklerim
ve Başarmaya çalıştıklarım ortadadır.
Benden sonra Beni benimsemek isteyenler,
bu temel eksen üzerinde Akıl ve İlmin rehberliğini
kabul ederlerse, Manevi mirasçılarım olurlar."
 
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
 
Grup mail adresi: MAKARNA@googlegroups.com
Grup yöneticisi : makarna+owner@googlegroups.com
Grup anasayfa : http://groups.google.com/group/MAKARNA

Blog Arşivi