30 Ağustos 2010 Pazartesi

m~a~k~a~r~n~a Merasimin Davulu ve Amerika

Merasimin Davulu ve Amerika
Bülent ESİNOĞLU
Kültürün akıl yürütme ve düşünce üzerine etkilerini bu işin
uzmanlarına bırakalım
Ancak, şunu ifade ederek söze girelim. Reklam, egemen endüstriyel
yapıyı destekleme ve yeniden üretmesi içindir.
30 Ağustos Zafer Bayramı etkinliklerini Atatürk Kültür Merkezinden
naklen yayını izliyorum.
Gururlanıyorum, bizi biz yapan mitlere vurgu yapılmasından duyduğum iç
hazzını yaşıyorum. Tam bu sırada, Hava Kuvvetleri Merasim Taburu Bando
ekibinin bandosu üzerinde yazan şu ibareye gözüm takılıyor. "Turkish
Air Force Band" Yani Hava Kuvvetleri Bandosu. Bizim Bildiğimiz
davul'un üzerine bu yazılmış.
30 Ağustos Zafer Bayramındayız, Türkiye'deyiz, Ankara'dayız, Türk
İnsanının karşısındayız.
Arkasından Mehter Takımı geçiyor. Onun davuluna TRT zum yapmıyor. Ama
özellikle Turkish Air Force Band ifadesine zom yapıyor.
Amerikan kültürünün ta hücrelerimize kadar nasıl işlediğini ve
benliğimizi nasıl kemirdiğini ifade etmeye çalışıyorum. Milli
Bayramımızın ciğerine oturmuş Amerika'yı görüyorum.
Bir taraftan yerli yapım silahlar ile övünmeye çalışırken Amerikan
malı davulu görüyoruz.
Biz biliyoruz ki, ordumuz Türk ulusuna yürekten Bağlı canımız
ciğerimizdir.
Şimdi çok acı ama gerçek bir şeyi ifade etmek istiyorum. Eski genel
Kurmay Başkanı Başbuğ, görevi Işık Koşaner'e devir ederken ağladı.
Aslında bu ağlama çaresizlikten doğan sinir bozukluğunun ifadesi idi.
Bizim Genel Kurmay Başkanımızı ağlatan asıl sebep; Hava Kuvvetleri
Davulu üzerende yazılı olan Turkish Air Force ibaresidir.
Benliğinin içine NATO'yu bu kadar dahil edersen, davulun üzerine
Türkçe değil, Amerika'nca yazarsan devir teslim törenlerinde sana
ağlamak kalır.
Sen Polis Müdürü Hanefi Avcı kadar bilgi ve haber sahibi değimlisin
ki, Polis Müdürü kadar cesaret gösterip de, Fethullah'ın yapıp
ettiğini korumakla yükümlü olduğun halkına açıklamıyorsun?
NATO'nu içinde yaşamaktan mutlu olan subayların geleceği yer,
Başbuğ'un devir teslim töreninde ağladığı yerdir.
30.8.2010, bulentesinoglu@gmail.com

--
BENiM MANEVi MiRASIM BiLiM VE AKILDIR!

"Ben, Manevi Miras olarak hiçbir Ayet, hiçbir Dogma,
hiçbir Donmuş ve kalıplaşmış Kural bırakmıyorum.
Benim Manevi Mirasım Bilim ve Akıldır...

Zaman süratle ilerliyor, Milletlerin, Toplumların,
Kişilerin Mutluluk ve Mutsuzluk anlayışları bile değişiyor.
Böyle bir Dünyada, asla değişmeyecek Hükümler getirdiğini
iddia etmek, Aklın ve İlmin gelişimini inkar etmek olur...

Benim Türk Milleti için yapmak istediklerim
ve Başarmaya çalıştıklarım ortadadır.
Benden sonra Beni benimsemek isteyenler,
bu temel eksen üzerinde Akıl ve İlmin rehberliğini
kabul ederlerse, Manevi mirasçılarım olurlar."

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

Grup mail adresi: MAKARNA@googlegroups.com
Grup yöneticisi : makarna+owner@googlegroups.com
Grup anasayfa : http://groups.google.com/group/MAKARNA

Blog Arşivi