15 Mart 2012 Perşembe

makarna | 82 yaşındaki Betûl Mardin'den kadınlara öğütler... :)

82 yaşındaki Betûl Mardin'den Kadınlara öğütler...


1. Her sabah spor yapacaksın. Günaşırı filan değil  evladım.
Her sabah.


2. Hep çalışacaksın. Üreteceksin. Beynin meşgul
olacak, hep koşturman gereken işler olacak.


3. Günceli takip edeceksin. Haber izle, dergi, kitap, gazete oku.
Gündemi yakala. Her konuda kendini “update” et. 
Yeni çıkan kitapları da bil, yeni açılan lokantaları da, bu sene moda
olan renkleri de.


4. Evlilik ise şart değil, kafanı takma. Gerekli de değil. 
Hatta şöyle söyleyeyim: One problem less! (Bir problem eksik!)


5. Çocuk meselesine gelince... Ha işte, burada akan sular duruyor.
Yapabiliyorsan yap. Birini bu kadar çok sevmek, onun  sorumluluğunu taşımak
sadece onu değil, seni de mutlu eder. Doğurmayacaksan, evlat edin. O
zaman da senin çocuğun değişen bir şey yok. Evlat edinmeyeceksen
de, bazı cocukları senin manevi çocuğun yap, en az birini
okut, geleceğini şekillendirmesine yardımcı ol.


6. Günde bir kere et ye. Mutlaka her öğün sebze ve meyve ye. Kusura
bakma, ben tatlı severim. Tatlıdan uzak dur diyemeyeceğim!


7. Ölümden sonra yaşamak istiyorsan, günlük tut. O küçük  notlar, hem
kendi hayatının tanıklığı, hem de yarına kalan bir bilgi kaynağı.
Mesele benim babam, hiç üşünmeden 60 sene boyunca her gün
Ece Ajanda'sına o gün olanları yazmış.
Hâlâ açıp okuyorum ve çok faydalanıyorum.


8. Olumlu olacaksın.


9. Bazı şeyleri kabul edeceksin: Bütün kadınların seni  sevmesine
imkân yok! Demek ki bazı kadınlara dikkat edeceksin.


10. Erkeklere gelince, sen aynı anda birden fazlasını
sevme. Ama onların böyle bir yeteneği olduğunu hep bileceksin!

--
BENiM MANEVi MiRASIM BiLiM VE AKILDIR!
 
"Ben, Manevi Miras olarak hiçbir Ayet, hiçbir Dogma,
hiçbir Donmuş ve kalıplaşmış Kural bırakmıyorum.
Benim Manevi Mirasım Bilim ve Akıldır...
 
Zaman süratle ilerliyor, Milletlerin, Toplumların,
Kişilerin Mutluluk ve Mutsuzluk anlayışları bile değişiyor.
Böyle bir Dünyada, asla değişmeyecek Hükümler getirdiğini
iddia etmek, Aklın ve İlmin gelişimini inkar etmek olur...
 
Benim Türk Milleti için yapmak istediklerim
ve Başarmaya çalıştıklarım ortadadır.
Benden sonra Beni benimsemek isteyenler,
bu temel eksen üzerinde Akıl ve İlmin rehberliğini
kabul ederlerse, Manevi mirasçılarım olurlar."
 
ℂ⋆ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK ℂ⋆
 
Grup mail adresi: makarna@googlegroups.com - Grup yöneticisi: makarna+owner@googlegroups.com - Grup anasayfa: http://groups.google.com/group/makarna - Gruba üyelik: makarna+subscribe@googlegroups.com - Grup üyelik iptal: makarna+unsubscribe@googlegroups.com

Blog Arşivi