6 Aralık 2012 Perşembe

makarna | Fwd: Ödemek zorunda değilsiniz!

 
Ödemek zorunda değilsiniz!

Konut kredisi kullananlar dikkat! Kredim bitti diye sevinenlerin
karşısına
çıkan ipotek fekki ile ilgili prosedür hakikaten bu kadar da olmaz
dedirten
cinsten.

Belgeyi almak için gittiğim banka şubesinde, banka çalışanına, "Bu bir
paragraflık yazı için size 400 lira ödeyen oluyor mu gerçekten" diye
sordum.
"Tabiki ödeniyor" cevabından sonra bu yazıyı yazmak şart oldu...

2009 yılında aldığım kredinin taksitlerini bitirip de rahat nefes
aldığımda
açıkçası her Türk gibi ipotek kaldırma işlemi konusunda çok da acele
etmedim. Nihayetinde kredim bitmiş, bankaya borcum kalmamış, bankanın
da
benim borcumu ödememem gibi bir riski ortadan kalkmıştı.

Her ay ödediğim taksitten sonra gelen, 'bu ayki taksidinizi ödediniz
geriye
şu kadar kaldı' içerikli mektubun bir benzerinin gelmesini, "kredi
ödemenizi
tamamladınız, tebrik ederiz, bundan sonra yapmanız gereken şu". gibi
bir
bilgilendirme bekledim nafile yere. Bilgisayar oyunlarında bile bir
level
atladığınızda tebrik ediliyorsunuz neticede.

Üzerinden üç ay geçince sonuçta yapılmayan işler listesinde yer alan
ipotek
kaldırma işlemi için bankayı aradım. Ne yapmam gerekiyor? diye sormak
için.
İpotek kaldırma yazısıyla ilgili olarak benden 400 lira ödemem
istendi.

İşte zurnanın zart dediği yer

Banka adı vermeme gerek yok. Bu ücreti bütün bankalar talep ediyor.
Ancak 3
yıl boyunca kredi taksitlerimi ödeme tarihinden de çok önce ödeyen, 4
bin
liranın üstünde dosya masrafı veren ve bunun üstünde binlerce lira
faiz
ödemiş olan bir vatandaş olarak, "Pes dedim" ama pes etmedim tabi ki.

Önce genel müdürlüğü aradım. Şikayet bildirdim. Şubede görüştüğüm
yetkiliye
bu parayı kesinlikle ödemeyeceğimi, bunun bir son dakika soygunu
olduğunu
söyledim. 'Siz bilirsiniz bu belgeyi almak için o ödemeyi yapmak
zorundasınız' tarzında çok da yapıcı olmayan bir yanıt aldım.

Genel Müdürlükten de' imzaladığınız sözleşmede bu madde vardır, ödemek
zorundasınız' minvalinde bir yanıt geldi. Şubenin insafına
bırakılmıştım
kısacası.

İnternette yaptığım araştırmada uygulamanın kesinlikle yasal
olmadığını
anlatan uzman yorumlarını okudum. Milliyet Blog yazarlarından biri
benimle
aynı süreci yaşamış ve avukat aracılığıyla bir ihtarname çekerek ödeme
yapmadığını yazmış hatta ihtarname örneğine de yazısında yer vermişti.

Kurumsal PR şirketini aradım ve bankanın bu uygulamasının yasal
olmadığını
bu konuda şikayette bulunduğumu ama ciddiye alınmadığımı anlattım.

Ardından da Milliyet Blog'daki o ihtarname örneğini alarak kendimle
ilgili
bilgilerle doldurdum ve notere gidip bankanın hukuk baş müşavirliğine
ihtarname yolladım.
<http://blog.milliyet.com.tr/ipotek-fekki-ucreti-vermeyin--iste-
dilekc...
gi-yazisi/Blog/?BlogNo=272394> (DİLEKÇE ÖRNEĞİNE ULAŞMAK İÇİN)

Bu arada Kurumsal PR şirketinden size indirim yapacaklar şeklinde bir
yanıt
geldi. Haksız bir kazanç için banka bana indirim yapacaktı. "Gerek yok
ben
yasal süreci başlattım, takip ediyorum. İlginiz için teşekkür ederim"
şeklinde yanıtladım.

Araya hafta sonu girdi, ihtarnamede 3 gün süre tanınıyordu bankaya.
İhtarnameyi çektiğim noterdeki yetkilinin alaycı 'siz mi ihtar
ediyorsunuz
bankayı' sözlerine karşılık, haftanın ilk iş günü, akşam saat 8'den
sonra
şubeden arayan bir yetkili, "Genel müdürlük sizin işleminizi yapıyor.
Belge
hazır olunca ben sizi arayacağım" şeklinde son durumu bildirdi.

Bir başka akşam ise belgemin hazır olduğunu ve gidip alabileceğimi
söylemek
için aradılar. Sonuç olarak bankanın tamamen haksız olan bu
uygulamasını,
"Aman borcum bitti ya bunu da ödeyeyim gitsin" diye ödemek zorunda
değilsiniz. O 400 lira yerine notere 125 lira ödeyerek bankalara geri
adım
attırabilirsiniz.

Kaynak :http://ekonomi.milliyet.com.tr/odemek-zorunda-degilsiniz-/
ekonomi/eko.
..
ay/04.12.2012/1636896/default.htm

--
BENiM MANEVi MiRASIM BiLiM VE AKILDIR!
 
"Ben, Manevi Miras olarak hiçbir Ayet, hiçbir Dogma,
hiçbir Donmuş ve kalıplaşmış Kural bırakmıyorum.
Benim Manevi Mirasım Bilim ve Akıldır...
 
Zaman süratle ilerliyor, Milletlerin, Toplumların,
Kişilerin Mutluluk ve Mutsuzluk anlayışları bile değişiyor.
Böyle bir Dünyada, asla değişmeyecek Hükümler getirdiğini
iddia etmek, Aklın ve İlmin gelişimini inkar etmek olur...
 
Benim Türk Milleti için yapmak istediklerim
ve Başarmaya çalıştıklarım ortadadır.
Benden sonra Beni benimsemek isteyenler,
bu temel eksen üzerinde Akıl ve İlmin rehberliğini
kabul ederlerse, Manevi mirasçılarım olurlar."
 
ℂ⋆ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK ℂ⋆
 
Grup mail adresi: makarna@googlegroups.com - Grup yöneticisi: makarna+owner@googlegroups.com - Grup anasayfa: http://groups.google.com/group/makarna - Gruba üyelik: makarna+subscribe@googlegroups.com - Grup üyelik iptal: makarna+unsubscribe@googlegroups.com

Blog Arşivi