19 Haziran 2014 Perşembe

[cadilarmekani], ARKADAŞ

Bir gün bir tanıdığı Sokrates'e rastladı ve dedi ki: "Arkadaşınla ilgili ne duyduğumu biliyor musun?"

"Bir dakika bekle." diye cevap verdi Sokrates. "Bana bir şey söylemeden önce, senin küçük bir testten geçmeni istiyorum. Buna 'Üçlü Süzgeç Testi' deniyor. Benimle, arkadaşım hakkında konuşmaya başlamadan önce, bir süre durup ne söyleyeceğini düşünmeni istiyorum."

/ Birinci süzgeç: Gerçeklik

"Bana birazdan söyleyeceğin şeyin tam anlamıyla gerçek olduğundan emin misin?" diye sordu Sokrates.

"Hayır" dedi adam, "Aslında bunu sadece duydum ve ..."

"Tamam" dedi Sokrates. "Öyleyse, sen bunun gerçekten doğru olup olmadığını bilmiyorsun."

/ İkinci süzgeç: İyilik

"Arkadaşım hakkında bana söylemek üzere olduğun şey, iyi bir şey mi?" diye sordu Sokrates.

"Hayır, tam tersi." dedi adam.

"Öyleyse" diye devam etti Sokrates. "Onun hakkında bana kötü bir şey söylemek istiyorsun ve bunun doğru olduğundan emin değilsin; fakat yine de testi geçebilirsin, çünkü geriye bir süzgeç daha kaldı."

/ Üçüncü süzgeç: İşe yararlık

Sokrates adama: "Bana arkadaşım hakkında söyleyeceğin şey, benim işime yarar mı?" dedi.

Adam: "Hayır, hiçbir işine yaramaz." diye cevap verdi.

Son olarak "Anlaşıldı..." dedi Sokrates, "Söyleyeceğin şey; ne gerçek, ne iyi, ne de faydalı. O zaman onu bana neden söyleyeceksin ki?.."


--
Öyle biri ol ki hayatımda, gören imrensin benim niye yokki desin.. Öyle bir sev ki beni hic bitmesin..Öyle bir seveyim ki seni baska kimse sevmeye cesarete edemesin... ve Öyle bi biz olalım ki Önümüze Kimse geçemesin
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

--
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "Cadıların Mekanı - İnternetkadin.com" grubuna abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için cadilarmekani+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu gruba yayın göndermek için, cadilarmekani@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/cadilarmekani adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.

Blog Arşivi