24 Haziran 2015 Çarşamba

[cadilarmekani], gelecek


Geleceğin daha iyi olacağına inanacak kadar ÜMİT, 
* Doğru bildiklerin için mücadele edebilecek kadar CESARET, 
* Topluma, ailene, İslam'a faydalı olabilecek kadar SAĞLIK, 
* İhtiyaçlarına yetebilecek, zekâtını verebilecek kadar PARA, 
* Başkalarının daima iyi yönlerini görebilecek GÖZ, 
* Çevrenizdeki insanlara yardım eli uzatacak kadar CÖMERT, 
* İnsanlardan karşılık beklemeden yapabileceğin İYİLİK, 
* Hayatın zorluklarına karşı hayatı ve insanları kuşatacak SEVGİ, 
* Yastık kadar yumuşak ve rahat bir VİCDAN, 
* Dili, belini, kalbini, keseni ve gözünü haramdan saklayabilecek İRADE, 
* Gördüklerinin, duyduklarının düzelmesini bekleyebilecek kadar SABIR, 
* Günahlarını, noksanlarını itiraf edebilecek kadar FAZİLET, 
* En kötü halinde bile Allah' dan razı olabilecek kadar ŞÜKÜR varsa, SEN MUTLUSUN...!

--
Öyle biri ol ki hayatımda, gören imrensin benim niye yokki desin.. Öyle bir sev ki beni hic bitmesin..Öyle bir seveyim ki seni baska kimse sevmeye cesarete edemesin... ve Öyle bi biz olalım ki Önümüze Kimse geçemesin
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

--
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "Cadıların Mekanı - İnternetkadin.com" grubuna abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için cadilarmekani+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu gruba yayın göndermek için, cadilarmekani@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/cadilarmekani adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.

[cadilarmekani], NE İSTEDİĞİMİZİ BİLEMEYİZ ÇOĞU ZAMAN

Ne istediğimizi bilemeyiz çoğu zaman
Babanın tabutunu taşırken anlarız kıymetini
Sevgiliyi elden gidene kadar sevemeyiz.
Biz insanoğluyuz!

Rüyaya dosttan daha fazla inanırız
Mutluluk dibimizdedir kör olur göremeyiz
Bardak kırar gibi kalp kırar
Doğruluk gün gibi ortadayken 
Yalanı arar bulmak için, kıvranırız.
Biz insanoğluyuz!

Rahatlığın en yücesi hep hayalimiz
Darlıktan ders almak en zor işimiz
Burnumuz kanasa isyan eder 
Kuru ekmek zeytine şükredemeyiz.
ÇÜNKÜ BİZ İNSANOĞLUYUZ!..


--
Öyle biri ol ki hayatımda, gören imrensin benim niye yokki desin.. Öyle bir sev ki beni hic bitmesin..Öyle bir seveyim ki seni baska kimse sevmeye cesarete edemesin... ve Öyle bi biz olalım ki Önümüze Kimse geçemesin
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

--
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "Cadıların Mekanı - İnternetkadin.com" grubuna abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için cadilarmekani+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu gruba yayın göndermek için, cadilarmekani@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/cadilarmekani adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.

17 Haziran 2015 Çarşamba

[cadilarmekani], DOKUNMAYIN

Dokunmayın
Kelebek kanadı yüreğim var
Renkleri ellerinde kalır
Ölürüm.
Dokunmayın
Sızlayan sol yanım var
Aşkın narına yansa da
Gülmeyen bir
Garip gönlüm var.
Dokunmayın
Gözleri sevda
Sözleri sitem yüklü
Bir yarim var
Dokunmayın
Özlemim var
Hasretim var
Efkarım var...
…Ne Ararsan ara var..Ama Bunların Hepsine Rağmen Rahmetin'den Ümit Kesmediğim Tek Olan Bir Rabbim Var..


--
Öyle biri ol ki hayatımda, gören imrensin benim niye yokki desin.. Öyle bir sev ki beni hic bitmesin..Öyle bir seveyim ki seni baska kimse sevmeye cesarete edemesin... ve Öyle bi biz olalım ki Önümüze Kimse geçemesin
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

--
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "Cadıların Mekanı - İnternetkadin.com" grubuna abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için cadilarmekani+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu gruba yayın göndermek için, cadilarmekani@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/cadilarmekani adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.

[cadilarmekani], SAY Kİ


Say ki, sen bir kıyısın, gelip gidenler dalga...
Kimi okşar, kimi vurur, kimi değer geçer...
Kimine mest olursun o dalgaların, kimine sinir...
Kimi zoruna gider, kimi hoşuna...
De ki:
"Rabbim, şu deryanın sahibi sensin.
O halde bana, şiddeti ve ziyareti ne şekilde olursa olsun,
dalgalarını sevmeyi,
fakat her birinin gelip geçici olduğunu unutmamayı nasip et.
"Zira dalga bazen bir kişi, bazen bir olay olur da imtihan geliverir."
İmtihan..
O seni olgunlaştırmak için ALLAH'ın lütfettiği bir ikramdır.
Kimi zaman dostlarla kimi zaman düşmanlarla imtihan edilirsin.
Bazen kimsecikler olmazda kendi nefsinle imtihan edilirsin.
Bazen de çok sever, Sevdiklerinle imtihan edilirsin.

--
Öyle biri ol ki hayatımda, gören imrensin benim niye yokki desin.. Öyle bir sev ki beni hic bitmesin..Öyle bir seveyim ki seni baska kimse sevmeye cesarete edemesin... ve Öyle bi biz olalım ki Önümüze Kimse geçemesin
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

--
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "Cadıların Mekanı - İnternetkadin.com" grubuna abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için cadilarmekani+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu gruba yayın göndermek için, cadilarmekani@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/cadilarmekani adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.

1 Haziran 2015 Pazartesi

makarna | ETKİLİ ÖĞRENME TEKNİKLERİ



http://gbkocatepeosystercih.blogspot.com.tr/2015/05/etkili-ogrenme-yollari-teknikleri.html
ETKİLİ ÖĞRENME YOLLARI;

A-OKUMA TEKNİĞİ Özel Bir Yöntem İSOAT;
Hafızanın üç özelliği vardır: Kaydetmek, saklamak ve gerektiği zaman kaydedilip saklanan bilgiyi geri çağırmak. Eğer başlangıçta bilgiyi yeterli ölçüde kaydedemiyorsanız, o bilgiyi saklamanız ve daha sonra da hatırlamanız beklenemez. Ders kitabım alıp büyük bir dikkatle okumak bile dersin öğrenilmesine yeterli olmadığı halde; birçok öğrenci yatarak, televizyona bakarak, odadaki konuşmalara kulak kabartarak çalışır. Sonra da çalıştığım halde başarılı olamıyorum duygusunu yaşar.

Ders çalışılan zamandan en üst düzeyde yararlanabilmeniz ve bilgiyi uygun kuvvette hafızaya kaydedip saklayabilmeniz için

İSOAT yöntemini uygulayabilirsiniz. Öğrenmek için okumak (İSOAT) 5 aşamadan meydana gelir. Bu aşamalar; izle, sor, oku, anlat ve tekrarla aşamalarıdır.

1.Adım:İZLE

Bu aşama kitapta o konu içinde ne anlatmak istendiğini anlamak için yapılan 2- 4 dakikalık hızlı bir göz atma işlemidir. Bunun için hızlı okuma tekniğini kullanabilirsiniz. Bu hızla göz gezdirme sırasında bütün yazıyı değil; konu başlıklarını, koyu yazılan yerleri, resim altlarını okumanız gerekmektedir. Burada önemli olan vazgeçmemektir. Unutmayın, eğer yenildiğinizi düşünürseniz yenilirsiniz. Eğer cesaret edemeyeceğinizi düşünürseniz, cesaret edemezsiniz. Hayatın cepheleri her zaman güçlü ve hızlıların olmaz. Ama er ya da geç kazanan, kazanacağını düşünenedir. Kendinize inanın.

2. Adım: SOR

Bir yazıyı ya da konuşmayı daha iyi anlayabilmek için kişinin kafasında sorular olması gerekir. Kafanızda soru olmadan bir konuyu anlamanız zordur. Bu nedenle konuyu hızlı okuyarak göz attığınız sırada edindiğiniz izlenime dayanarak sorular çıkartın. Ana ve ara başlıklar kolayca soruya dönüşebilir. Yazıda geçen tanımlar tipik sınav sorularıdır. Ayrıca benzerlik ve farklarla ilgili sorular çıkartabilirsiniz.

Bu sayılanlardan başka "Ne? , Nerede? , Nasıl? , Ne Zaman?" soruları sosyal dersler için tipik soru örnekleridir. Bu soruları bir kâğıda veya bir kartona yazın. Bu işlemi 3- 4 dakikada tamamlamaya dikkat edin.


3.Adım:OKU

Bu aşamada çıkartmış olduğunuz sorulara cevap vererek okuyun ve bulduğunuz cevaplan ana fikir ve temel kavramları içine alacak şekilde anahtar kelimelerle kâğıt veya kartonunuza kaydedin.

Okurken kitabınızda gerekli gördüğünüz yerlerde işaretlemeler yapın. Metnin ana fikri ve temel kavramlarına karşı duyarlı olmaya özen gösterin. Bunun için metnin yapışma dikkat ederek, , şu noktaları göz önünde bulundurun: "Çoğunlukla", "sonuç olarak", "özetle", "her zaman", "bu nedenle" gibi kelimelerin arkasından konuyla ilgili önemli fikirlerin geldiğini unutmayın. "Oku" aşamasının, konunun uzunluğuna göre 15- 25 dakikada tamamlanması gerekir.                                                      

4.Adım: ANLAT     
                            
Bu aşamada kitabınızı kapatın ve aldığınız notlara dayanarak konuyu yüksek sesle anlatın. Bu anlatım sırasında ana fikir, temel kavram ve anahtar kelimelerin üzerinden geçilmesi gerekmektedir. Nasıl olsa öğrendim diye düşünerek bu aşamayı zaman kaybı olarak görmeyin, insan hafızasından kaynaklanan nedenlerden dolayı yeni öğrendiklerinin yarıdan fazlasını ilk bir saat içinde unutur. Bunun üstesinden gelebilmek için, tekrar yapılması gerekmektedir. Bu aşamada yapılan tekrarlar hafızadaki yeni bilginin kalıcı hale gelmesine yardımcı olur. Bu işlemin de 4-5 dakika sürmesi gerekir.

5. Adım: TEKRARLA

Bu aşamada not ve kartonlarınızı kaldırarak öğrendiklerinizi anlatmaya çalışın. Hafızanızdan tekrarlayamadığmız bilgiyi sınavda hatırlamanız mümkün değildir. Bu nedenle kendinize, neyi ne derece öğrendiğinizi dürüst olarak görme ve değerlendirme fırsatı verin. Eğer hatırlayamadığınız yerler varsa, bunları not alm ve daha sonra tekrar gözden geçirin.

B- DİNLEME TEKNİĞİ

Etkin dinleme öğrencinin; öğrendiklerine, öğretmeninin anlattıklarına odaklanarak onun ne demek istediğini fark etmesidir. İyi bir dinleyici olmanın temel koşulu dersleri aksatmamaktır; yani devamsızlık yapmamaktır. Dinlemeye yoluyla öğrenmenin başarılı olması, bireyin öğrenme için gerekli dinleme tekniklerini bilmesi gerekmektedir. Bu teknikler şöyle sıralanabilir:

Dinlemeye hazır olma: Konuyu daha önceden okumak dinleme Ve öğrenmeyi kolaylaştırır. Dikkati konuya toplama: Ders dinleyen öğrenci daima uyanık olmalıdır.

Dinlemek sadece sesleri duymak değildir: İyi bir dinleyici sadece öğretmeninin anlattıklarına kulak vermez. Onun beden hareketlerine, ses tonuna, yüz hareketlerine de dikkat eder. Dinlemeye hazırlanmanın bir başka yolu konuşmadan hemen önce yapılan hazırlıktır. Acıkmış olarak, bedensel bir yorgunluk üzerine bir anda yapılan bir dinlemenin etkili olması beklenemez. Dinleme öncesi yapılan hazırlık sadece bedensel değildir: Öğrencinin düşünsel olarak da öğretmeni dinlemeye hazırlanmış olması gerekir.

Aşağıda   daha   etkin   bir   dinleyici   olmanızı   sağlayacak  6 basamaktan oluşan İFİKAN adlı bir yaklaşım anlatılmaktadır:

I- İleriye bak: Dersi dinlerken öğretmenin anlatmakta olduğundan yola çıkarak, daha sonra söyleyeceğini önceden tahmin etmeye çalışın. Böylelikle dikkatinizin dağılması önlenmiş olur; aktif katılımda bulunmuş olursunuz; motivasyonunuz artar. Üç aşamada ileriye bakmak mümkündür.

1.   O   gün   derste   öğreneceğiniz   konuları   önceden   okuyun. Yapılacak ön okumanın amacı o konuyla ilgili temel kavramları tanımaktır.   Böylelikle   fikirler,   isimler,   yerler,   ilkeler   veya formüller derste karşınıza çıkınca daha kolay anlarsınız.

2.   Dersten   önce   konuları   okurken   cevaplandırılmasını isteyeceğiniz soruların neler olabileceğini düşünün.

3.  Eğer bir ön hazırlık yapmış olmasanız bile, dersi dinlerken, öğretmenin daha sonra ne söyleyeceğini düşünün. Öğretmen sizin düşündüğünüzü söylememiş bile olsa, zihninizi konu etrafında yoğunlaştırdığınız için dersi daha iyi anlar, sonra daha çok şey hatırlarsınız.

F- Fikirler:  Önemli fikirlere kulak kabartmanız gerektiğini
hatırlatır. Ders konusu, bir konunun temelini oluşturan belirli
fikirleri içerir. Bu fikirlerin neler olduğuna dikkat edin. Genellikle
anahtar fikirler örneklerle, açıklamalarla, kanıtlarla desteklenir ve
sık sık tekrarlanır.

İ-İşaretler: Bir öğretmen hemen hiçbir zaman açık açık' Bu sınav
sorusudur' 
demez. Ancak bir konunun önemli bir noktasını
anlatırken belirli kelimeler kullanarak veya ses tonunda farklılık
oluşturarak size ipucu anlamına gelecek işaretler verir.

Bu işaretlere örnek olarak şunlar sıralanabilir:

Önemli

Başlıca    

Can alıcı

Şunu unutmayın ki.

Burada esas fikir...

Eğer   öğretmen   ana   fikri   destekleyici   ipuçları   veriyorsa muhtemelen şu kelimelerle işaret verecektir.

Örneğin

Bunun tersine

Aynı zamanda

Benzer şekilde

Buna ek olarak Öğretmeniniz önemli bir açıklama yapacaksa şöyle
diyecektir:

'Bunun üç sebebi vardır...' Bu nokta, öğretmeninizin açıklama yapmak üzere olduğu anlamına gelir. Son bölümler için ise şu işaretlerin kullanılması muhtemeldir:

Çoğunlukla,

Sonuç olarak,

Bu sebeple,

Böylece görüyorsunuz ki,

Özetle...

Bu işaretlere dikkat ettiğiniz takdirde, bir sınava hangi soruların sorulacağını önceden bilerek girersiniz. Çünkü öğretmenler bu işaretleri dersi dikkatle dinleyen öğrenciler için hiç çekinmeden pek sık verirler ve sınav sorularını da bunların arasından seçerler.

K- Katıl: Aktif bir dinleyici olabilmek aynı zamanda eldeki imkânlardan en iyi biçimde yararlanmayı gerektirir. Bunun için yapmanız gerekenler şöyle sıralanabilir:

Derse zamanında gelin. Görebileceğiniz,   duyabileceğiniz,  görülebileceğiniz   ve duyulabileceğiniz bir yerde oturun.
Öğretmenin söylediklerini yalnız içinizden tekrar ederek değil, aynı zamanda başınızı sallayarak, gülümseyerek, anladığınız zaman kaşınızı çatarak, şakalarına gülerek belli edin.

A-Araştır: Bunun için: Öğretmene konuyla ilgili sorular sorun.
Konuyla ilgili kendi fikirlerinizi öğretmeninizle veya dersten sonra bir arkadaşınızla paylaşın.

Sorularınıza verilen cevabı anlamadıysanız veya anlatılandan tatmin olmadıysamz, yeni sorular sorun veya ek açıklama isteyin.
Aklınıza gelen soruları veya konuyla ilgili yorumlarınızı unutmamak için defterinize not edin.

N- Not tut: Not tutmak öğrenme olayının ön şartlarını yerine getirmeye imkân verir. Bunlar: Uyanıklık ve dikkat Aktif katılım Motivasyon Sonuçların geri bildirim

C-DÜZENLİ TEKRAR

Öğrendiğiniz herhangi bir bilgiyi düzenli aralıklarla tekrarlamazsak öğrenilenlerin %80' i unutulur. Öğrenmek için ders başında çok vakit değil, verimli çalışmak ve çok sayıda tekrar yapmak önemlidir.

Tekrar; kesintisiz değil, periyodik aralıklarla yapılmalıdır.

Tekrar için en ideal zaman öğrenmenin bittiği andan itibaren ilk 10 dakikadır.

Tekrar sırasında anahtar kelimelerin bir listesinin çıkartılması, konunun özüne istenildiği anda ulaşabilmeyi ve anahtar kelimelerin beyne yerleştirilmesi sağlar.

Gün içinde çalışılan derslerin uyumadan önce tekrar edilmesi kalıcı öğrenme üzerinde etkilidir.

D-NOT TUTMAK

Not tutmak, duyduklarınıza mantıklı bir çerçeve sağlayarak dersi etkin bir şekilde dinlemenize yardımcı olur. Ders dinlerken tuttuğunuz notların kolay okunabilen, kısa, açık, kolay anlaşılabilen notlar olabilmesi için şu önerilere özel önem verin ve uygulayın:
Not tuttuğunuz kâğıt konusunda cömert olun. Hiçbir zaman küçük bir kâğıda veya küçük küçük yazarak sıkıştırmaya çalışarak not tutmayın.
Not tuttuğunuz bir defteriniz olsun. Sayfanın altında, üstünde ve sol tarafında boşluk bırakarak not alın.

Böylece bu boşluklara daha sonra gelen bilgileri veya kendi düşüncelerinizi eklemeniz mümkün olabilir.

Her yeni fikri, yeni bir satıra yazın.

Kendiniz için bir kısaltma dili belirleyin ve not tutarken bunu kullanın.
Konuşmanın hızlı  aktığı yerde bir çizgi  (—) koyun.  Bu kaçırdığınız kelimelerin yaklaşık miktarını belirler ve bunu tamamlamanız gerektiğini size hatırlatır.

Kâğıdınıza geçireceğiniz şema, şekil, tablolar varsa bunlara uygun boş yer bırakın.

Notlarınızı temize çekin. Bunları mümkünse notları tuttuğunuz gece, bu mümkün değilse en geç bir sonraki dersten önce yapın.
Notları temize çekerken, boşlukları dolduracak, konu üzerinde düşünecek ve iyi tekrar yapmış olacaksınız. Böylece sınava hazırlanmanız kolaylaşmış olacaktır.

Önemli kelimelere dikkat çekmek için kendi belirlediğiniz sembolleri kullanın. Büyük harflerle yazın; daire veya kare içine alm; altım çizin, (*, -), renkli kalem kullanın.

Öğretmenin bu önemlidir dediğini yazın ve onu altım çizerek işaretleyin.
Yanlışları silmeyin veya karalamayın, üzerine bir çizgi çekin, bu size zaman kazandırır.

Cümleler arasında boşluk bırakın, konuyu çalışırken bu satırlara eklemek istediğiniz notlan alabilirsiniz.

Ana başlıklar, alt başlıklar kullanın. Ana başlıkları kenar çizgisine koyun, alt başlıkları daha içeriden yazın.

Sınav   için   yapılan   ön   çalışmalarda,   not  tutarak  çalışan
öğrencilerin,   not  tutmadan  çalışanlara  oranla   daha  başarılı oldukları saptanmıştır.


-

--
--
BENiM MANEVi MiRASIM BiLiM VE AKILDIR!
 
"Ben, Manevi Miras olarak hiçbir Ayet, hiçbir Dogma,
hiçbir Donmuş ve kalıplaşmış Kural bırakmıyorum.
Benim Manevi Mirasım Bilim ve Akıldır...
 
Zaman süratle ilerliyor, Milletlerin, Toplumların,
Kişilerin Mutluluk ve Mutsuzluk anlayışları bile değişiyor.
Böyle bir Dünyada, asla değişmeyecek Hükümler getirdiğini
iddia etmek, Aklın ve İlmin gelişimini inkar etmek olur...
 
Benim Türk Milleti için yapmak istediklerim
ve Başarmaya çalıştıklarım ortadadır.
Benden sonra Beni benimsemek isteyenler,
bu temel eksen üzerinde Akıl ve İlmin rehberliğini
kabul ederlerse, Manevi mirasçılarım olurlar."
 
ℂ⋆ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK ℂ⋆
 
Grup mail adresi: makarna@googlegroups.com - Grup yöneticisi: makarna+owner@googlegroups.com - Grup anasayfa: http://groups.google.com/group/makarna - Gruba üyelik: makarna+subscribe@googlegroups.com - Grup üyelik iptal: makarna+unsubscribe@googlegroups.com

---
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "MAKARNA" grubuna abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için makarna+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.

Blog Arşivi