3 Temmuz 2010 Cumartesi

[cadilarmekani], Karanfil Vakti {Hüseyin Alemdar}


 
 
Karanfil Vakti {Hüseyin Alemdar}



Ah, kimselerin vakti yok
Durup ince şeyleri anlamaya*


Sağ kulağıma sıla fısılda sol göğsüme karanfil tak, hadi durma
usul dokunuşların anısı büyüsün içimde senden önce ölmeyeyim
yüzü Yozgat sürmelisi her kız çocuğu ölümü eksik anlar yoksa
Sorgun Alucra Gevaş tüm ilçeler sussun bir süre lâl ü ebkem kalalım
bitmemiş şiirler tadında kızlar ve oğullar görünmesin anne işaretinden
karyağdı sokağı bir Ankara üşümesi dürtsün ellerimi annem tadında
senli türkülerin ağıtların oğluyum ya sen bana anne misin Gülten abla!
İki gözüm iki iklim derini, birine aşk birine Sessiz Arka Bahçeler derim
el et, yas yüzüğümün siyâh taşı dün gece düştü yalnızlıktan der gelirim--
sağ omzuma ırmak ve ilahiler dök sol göğsüme karanfil tak, hadi durma
o karanfil ki gül-ü Allah bir çiçeğe dönüşsün içimde kankırgın
demire aşkla değen nemdeki pas beni konuşsun bulanık gözlerle
âh, bu bendeki gizli siyâh! kendime çokçocuk hâlim, hüzünden künyem
zamanı dönmek sandım şiirleri rumuz saydım her şeye kandım
kalbimdeki solaklığa sor o bile söylemez beni, kırgın bana her kırmızım!
Sağ gözüme şiir damlat sol göğsüme karanfil tak, hadi durma!
göze damlatılanla tenden dökülenin kardeş olduğunu herkes anlamaz
birbirine benzemeyen şeylerin saf kederi ki anayurdu hepimizin--
dön geri bak, Sevda Kalıcıdır demişsek sevda denli güzel her yerimiz
derim ki her ömür eksiktir, insan kırkından sonra defter tutmamalı
bir yanı Gül’lü küçük ölümler bende yanı’k Gül’tenler benden içeri

Bu ben ki, kendinin uzağı bir imlâ hangi bağa diksem yabancı**

*, **) Gülten Akın

Akatalpa, Sayı: 120, Aralık 2009

_



--
Gülüşünde ilkbahar bakışında letafet
Seni bende görerek bana seni tarif et

http://groups.google.com.tr/group/letafet
http://groups.yahoo.com/group/Letafet1

Birol Akkerman

--
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "Cadıların Mekanı - İnternetkadin.com" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu gruba kayıt göndermek için cadilarmekani@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu gruba olan aboneliğinizi iptal etmek için cadilarmekani+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Diğer seçenekler için http://groups.google.com/group/cadilarmekani?hl=tr adresinden grubu ziyaret edin.

Blog Arşivi